• Adresa úřadu
  • Úřední hodiny
  • Kontakty
  • Povinné informace
  • Profil zadavatele
  • Střet zájmů
  • Praktické informace
  • Obecní úřad Svratouch

    Svratouch 290, 539 42

    • IČO 00271004
    • DIČ CZ00271004
    • číslo účtu 1144912329/0800
    • id datové schránky bvkb372
    • Pondělí, Středa : 7,00-17,00 hod
  • Jméno funkce telefon mobil email
    Jana Kaštánková starostka 566 662 335  777 939 176  ou@svratouch.cz
    Hana Jelínková asistentka 566 662 335  722 149 993  referentka@svratouch.cz
    Marcela Kalousová ekonom 566 662 335  737 536 095  kalousova@svratouch.cz
    Stanislav Buchta vedoucí vhj
    Květuše Pavlíková pracovnice DPS  dps@svratouch.cz
  • Číslo Název Informace
    1. Oficiální název
    • Obec Svratouch
    2.

    Důvod a způsob založení

     

    • Obec je zřízena ústavním zákonem č.1/1993 Sb. a zákonem č.128/2000 Sb.
    3.  Organizační struktura
    • zastupitelstvo obce
    • výbory obce
    • starosta
    • administrativa obce
    • podrobné informace zde
    4.

    Kontaktní spojení a úřední hodiny

     

    • Obec Svratouch, 539 42 Svratouch 290
    • datová schránka: bvkb372
    • pevná linka 566 66 23 35
    • starostka Jana Kaštánková:777 93 91 76; ou@svratouch.czTato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
    • referentka Hana Jelínková:722 14 99 93; kastankova@svratouch.czTato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
    • účetní Marcela Kalousová:737 536 095; kalousova@svratouch.czTato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
    • PO, ST:7,00-17,00hod
    • ÚT, ČT, PÁ: 7,00-14,30hod
    5. Případné platby můžete poukázat na účet číslo
    • 1144912329/0800 Česká spořitelna
    6. IČO
    • 00271004
    7. DIČ
    • CZ 00271004
    8. Rozpočet v tomto a předchozím roce
    9. Žádosti o informace
    • osobně na OÚ v úřední hodiny
    • písemně na adresu úřadu
    • emailem ou@svratouch.cz

    – Dne 1.ledna 2000 vstoupil v platnost zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informací.

    – Zákon umožňuje občanům vyžadovat informace o:

    • obci jako právnické osobě
    • organizační struktuře
    • místu, lhůtách a způsobu podání opravných prostředků proti rozhodnutím
    • postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů, jakož i veškeré další informace, které nejsou chráněnhé zákonnými předpisy, včetně výroční zprávy za předchozí kalendářní rok o činnosti obce v oblasti poskytování informací

    -Mezi informace, které nelze poskytnout patří:

    • utajované skutečnosti (§7)
    • skutečnosti týkající se ochrany osobnosti a soukromí (§8)
    • obchodní tajemství (§9)
    • skutečnosti týkající se ochrany důvěrnosti majetkových poměrů (§10)
    • a dále všechny údaje a informace, na které se vztahuje omezení práva na informace (§11), jako např. vnitřní pokyny, instrukce, směrnice úřadu, personální předpisy, přestupky atd.

    -Náklady spojené s poskytováním informací je zpoplatněno dle Sazebníku úhrad za poskytnutí informací.

    -Je-li žádost nesrozumitelná nebo není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve se žadatel ve lhůtě do 7 dnů po podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů, vydá se rozhodnutí o odmítnutí žádosti (§14 odst.3 písm.b).

    -Písemná žádost, ze které není zřejmé, že je určena obci, kdo žádost podává a identifikace žadatele u žádosti podané prostřednictvím telekomunikačního zařízení (např. elektronickou poštou) se odloží (§14 odst.2).

    10. Příjem žádostí a dalších podání
    • osobně na OÚ v úřední hodiny
    • na adrese Obec Svratouch, Svratouch 290, 539 42 Svratouch
    • email: ou@svratouch.cz
    11. Opravné prostředky

    -Proti rozhodnutí Obecního úřadu lze podat odvolání prostřednictvím odboru, který rozhodnutí vydal.

    -Opravné prostředky se podávají ve lhůtách a způsobem stanoveným obecnou úpravou správního řízení dle zákona č.400/2005 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění pozdějších předpisů, pokud nestanoví jiný postup zvláštní zákon nebo nejde-li o samostatnou zvláštní úpravu (např. zákon č.280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů).

    -Jedná-li se o rozhodnutí odmítnutí žádosti o poskytnutí informace, řídí se lhůty pro odvolání ustanovení § 19 zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

    -Odvolání lze učinit písemně nebo ústně do protokolu, případně v elektronické podobě podepsané elektronicky ověřeným podpisem podle zvláštních předpisů (zákon č.227/2000 Sb., o elektronickém podpisu).

    12. Formuláře
    13.  Návody pro řešení nejrůznějších životních situací
    14. Nejdůležitější předpisy
    •  zákonč. 128/2000 Sb
    • zákon č. 106/1999 Sb.
    • organizační řády a interní předpisy
    15. Sazebník úhrad za poskytování informací -Bezplatně jsou poskytovány:

    • informace poskytnuté formou nahlédnutí do spisu, dokumentu v listinné podobě
    • informace poskytnutá ústně nebo prostřednictvím telefonu
    • informace, které jsou k dispozici v rámci elektronického zpracování dokumentů v působnosti OÚ a lze provést jejich přímé nakopírování na digitální médium

    -Sazebník úhrad za poskytování informací dle ust.§5 odst.1 písm. f) zákona č.106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím a zákona č. 526/1999 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů- tj. nákladů spojených se zpracováním a poskytnutím informace.

    Materiálové náklady:

    • kopírovací služby formát A3 (jednostr./oboustr.) 3,- Kč/ 4,-Kč
    • kopírovací služby formát A4 (jednostr./ oboustr.) 2,-,- Kč/ 3,- Kč
    • tisk na tiskárnách PC černobíle 2,- Kč/ stránka
    • tisk na tiskárnách PC barevné 6,- Kč/ stránka
    • optický nosič (CD-ROM) 20,- Kč
    • doručovací náklady (poštovné) dle tarifů České pošty

    -Zpracování, vyhledávání informace

    • 30,- Kč za každou započatou čtvrt hodinu práce zaměstnance spojené s vyhledáváním informace

    -Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel do pokladny obce nebo bezhotovostní platbou na účet obce před odesláním nebo vydáním informace.

    16. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.  Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
     17. Seznam příspěvkových organizací
    •   ZŠ a MŠ Svratouch
    •   VHJ Svratouch
  • Profil zadavatele – odkaz www:

    https://www.vhodne-uverejneni.cz/profil/obec-svratouch

  • Realizace zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů

    Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ukládá veřejným funkcionářům povinnost oznamovat skutečnosti, které umožňují veřejnou kontrolu jejich činností konaných vedle výkonu funkce veřejného funkcionáře, veřejnou kontrolu majetku nabytého za dobu výkonu funkce a dalších příjmů, darů nebo jiného prospěchu, získaných za dobu výkonu funkce, popřípadě finančních závazků, které veřejný funkcionář má.

    Veřejní funkcionáři podávají v zákonem stanovených lhůtách oznámení o osobním zájmu, o činnostech, majetku, příjmech, darech a závazcích formou čestného prohlášení (dále jen „oznámení“) a jsou evidována v registru oznámení (dále jen „registr“).

    Obecní úřad Svratouch je evidenční orgán, který:

    vede registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích, podávaných veřejnými funkcionáři, vede protokol o každém nahlédnutí do registru, uděluje uživatelské jméno a přístupové heslo k registru po vyplnění a ověření žádosti

    Informace pro zájemce o nahlížení do registru

    Každý občan má právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Písemná žádost musí obsahovat jméno, příjmení, rodné číslo a bydliště žadatele. Výpisy a opisy evidenční orgán (úřad města) neověřuje a tyto listiny nemají charakter veřejných listin.

    Žádost o nahlédnutí do registru – dokument ke stažení

    Každému, kdo má zájem nahlížet do registru v elektronické podobě na centrální adrese prostřednictvím veřejné datové sítě, udělí evidenční orgán (úřad obce) uživatelské jméno a přístupové heslo k registru. K tomu vyplňuje žadatel žádost, která obsahuje jméno, příjmení, rodné číslo a místo trvalého pobytu žadatele.

    Žádost o udělení uživatelského jména a přístupového hesla k registru – dokument ke stažení

  • Obecní úřad zajišťuje tyto správní úkony:

    • Evidence obyvatel – přihlášení a odhlášení k trvalému pobytu
    • Ověřování dokumentů, podpisů, výpisy z trestního rejstříku – Czechpoint

     

    Městský úřad Hlinsko zajišťuje tyto správní úkony:

    • Matriční úřad
    • Vydávání osobních dokladů – občanský průkaz, cestovní pas, řidičský průkaz
    • Vydání živnostenského listu, registrace podnikání, registrace samostatni hospodařícího rolníka
    • Stavební úřad, finanční úřad, OSSZ
    • Vydávání osobních dokladů – občanský průkaz, cestovní pas

     

    VHJ Svratouch zajišťuje tyto služby:

    • Údržba komunikací, veřejné zeleně, opravy majetku obce
    • Služby pro občany – zemní práce a doprava stroji UNC, V3S kontejner,  Zetor

     

    Organizační složky:

    • VHJ
    • Základní a mateřská škola Svratouch
    • Obecní knihovna
    • SDH Svratouch